תערוכת חיבוק ירוק ECO ART ביפו – יולי 2013

תערוכת "חיבוק ירוק" ECO ART  בנושא איכות הסביבה.  אוצרת התערוכה: רחל זיו. התערוכה הוצגה בין התאריכים 28.6.13- 6.7.13 בסטודיו "קנטי" ביפו.

"דברים שחדרו לרשות הרבים ושונו פעמים רבות, משפרים את דמותם ונעשים יקרים, כי הוערכו פעמים רבות"…  ברטולד ברכט

 היה לי הכבוד לנאום בפתיחה החגיגית של התערוכה עם עו"ד ראובן לדיאנסקי חבר מועצת העיר ת"א ויו"ר תנועת "מהפך ירוק" בת"א,  עם בתיה עוזיאל המיתולוגית הכוהנת הגדולה של אומנות המיחזור ואנכי שהצגתי את המסר של האמנות הירוקה המושיטה את ידה לסביבה.

בתערוכה יצרתי  מספר יצירות המעבירות מסר לחיזוק קשרי הגומלין בין האדם, הטבע והסביבה.

היצירה: "החוט המקשר"- מציגה את  הקשר הסימבולי בין הקורים אותה טווה העכביש לבין היכולת שלנו לטוות את הגורל שלנו ויחסי הגומלין בין האדם לבעלי החיים והקשר כאחים לטבע, במטרה לעודד את שמירת המגוון הביולוגי בעולמינו ההולך ונעלם בעקבות פעולותיו ההרסניות של האדם בטבע.

טכניקה הפיסול – קורי העכביש ארוגים על שלד של מטריה ישנה משאריות חוטי צמר. גוף העכביש משלד של מטריה מתקפלת ישנה המעוטרת במנקה מקטרות. העיניים מכפתורים ישנים והחרק שנתפס ברשת נוצר מפסולת של קפסולות קפה.

היצירה:"הפרפר הנעלם"– אסמבלאג'  המביעה את הסכנה בהיעלמותם של הפרפרים בעולמינו ובמיוחד בישראל. הסיבה העיקרית היא אנחנו האנשים האחראים על ההתפתחות התעשייה, הגברת זיהום האוויר, הצטמצמות השטחים הפתוחים והירוקים המשפיעים ישירות על היעלמותם של הפרפרים.
הפרפרים הם חלק ממערכת אקולוגית שלמה, ואם הם נעלמים אז גם הצמחים ייעלמו וכל היצורים החיים שמתקיימים מצמחים ייעלמו. הם מאביקים פרחים. בעקבות ההאבקה יש הפריה, צמיחת פירות וזרעים. אם האיזון האקולוגי לא נשמר, כל הפירמידה של הטבע ושל האנושות עלולה להתמוטט.

טכניקה האסמבלאג' – מפסולת של חומרים שיצאו מכלל שימוש כמו, רוכסנים, פקקים של בקבוקים, קפסולות של קפה, קולבי מתכת, חוטי צמר, כפתורים וחרוזים ישנים.

היצירה: "פלסטומאניה" – אגרטל הפרחים מסמל את היופי שניתן למצוא בפסולת הפלסטיק החומר שהשתלט על כולנו המיוצר מנפט, אשר מיליונים ממוצריו נשטפים אל האוקיינוסים מדי יום, מתגלגלים לשרשרת המזון של הדגים ובעלי החיים שאוכלים אותם, מזהמים את האדמה, האוויר ומי התהום,  פוגעים במאזן האקולוגי ומציגים את תלות האדם המודרני כמכור לפלסטיק בעולם כולו ואת הנזק הגגרם בעקות תלות זו לטבע ולסביבה.
טכניקת העיצוב – בקבוקי פלסטיק בצבעים שונים מעוצבים עם חוטי ברזל בשימוש חוזר.

אמנות אקולוגית בעלת מסרים סביבתיים, ערכיים הבאים במטרה לצורך בהגנה על בעלי החיים ולחיזוק הקשר בין האדם לטבע ולסביבה.

לשיתוף:

השארת תגובה